Miêu tả phòng khách bằng Tiếng Anh ngắn gọn

Với mong muốn giúp các em học sinh luyện viết Tiếng Anh hiệu quả, VnDoc.com đã biên soạn và đăng tải bộ rất nhiều tài liệu luyện viết Tiếng Anh khác nhau. Tài liệu Tiếng Anh gồm các đoạn văn mẫu cũng như bài nói, viết tiếng Anh khác nhau về miêu tả phòng khách. Mời các bạn tham khảo.

Miêu tả phòng khách bằng Tiếng Anh ngắn gọn

Bản quyền thuộc về VnDoc nghiêm cấm mọi hành vi sao chép vì mục đích thương mại

Tả phòng khách bằng Tiếng Anh ngắn gọn số 1

Each house has many rooms and per room has an individual function. My favorite room is a living room. My living room is not large but very nice. It has a large table for my family to sit around it and share our stories after hard-working days. There is a beautiful think rug on the floor, it both helps to decorate and keep the floor safe from the scratches. The special thing is that we do not put TV, loud speakers or the DVD player there, because we think that the living is the space to talk to each other. On the table, my mother arranges nice flowers, which makes the room lively. My father install some lights to make it brighter and warmer. On the wall, we hang a lot of family photos, which save our happy memories. It can be said that the living room represent the whole family, so we always try to take care of it.

Bài dịch

Mỗi ngôi nhà có nhiều phòng và mỗi phòng có một chức năng riêng. Phòng yêu thích của tôi là phòng khách. Phòng khách của nhà tôi không rộng nhưng rất đẹp. Nó có một cái bàn lớn để gia đình tôi ngồi quanh nó và chia sẻ những câu chuyện của chúng tôi sau những ngày làm việc mệt mỏi. Có một tấm thảm lót sàn đẹp, vừa giúp trang trí vừa giúp sàn nhà an toàn không bị trầy xước. Điều đặc biệt là chúng tôi không đặt tivi, loa to hay đầu đĩa DVD ở đây, vì chúng tôi cho rằng phòng khách là không gian để nói chuyện với nhau. Trên bàn mẹ tôi cắm những bông hoa xinh xắn khiến căn phòng trở nên sinh động. Bố tôi lắp một số đèn để làm cho nó sáng hơn và ấm hơn. Trên tường, chúng tôi treo rất nhiều ảnh gia đình, đây là những bức ảnh lưu lại những kỷ niệm vui vẻ của chúng tôi. Có thể nói phòng khách đại diện cho cả gia đình nên chúng tôi luôn cố gắng chăm chút.

Miêu tả phòng khách bằng Tiếng Anh số 2

One of the most favorite room in my house is my living room. It is very spacious and bright. I always keep it clean and tidy. On the floor, there is a big pink carpet in the centre. On it, I put two sofas and a coffee table. There is a small round table near a large window and I enjoy my beautiful garden through windows. I like reading so there is a bookshelf with various of books in it. The living room is very warm in winter because it has got a fireplace. We hang some pictures of landscape as well as painting on the walls to make the room livelier. There are also a pot of a small plant in the corner of the room, so we can get some fresh air from it. To sum up, our family will always have good times there together.

Bài dịch

Một trong những căn phòng yêu thích nhất trong ngôi nhà của tôi là phòng khách. Nó rất rộng rãi và sáng sủa. Tôi luôn giữ nó sạch sẽ và ngăn nắp. Trên sàn, có một tấm thảm lớn màu hồng ở trung tâm. Trên đó, tôi đặt hai chiếc ghế sofa và một bàn cà phê. Có một chiếc bàn tròn nhỏ gần cửa sổ lớn và tôi tận hưởng khu vườn xinh đẹp của mình qua cửa sổ. Tôi thích đọc sách nên có một giá sách với nhiều loại sách trong đó. Phòng khách rất ấm áp vào mùa đông vì nó đã có một lò sưởi. Chúng tôi treo một số bức tranh phong cảnh cũng như tranh vẽ trên tường để làm cho căn phòng có sức sống hơn. Ở góc phòng cũng có một chậu cây nhỏ để chúng ta có thể hít thở được bầu không khí trong lành. Tóm lại, gia đình chúng tôi sẽ luôn có những khoảng thời gian vui vẻ bên nhau ở đây.

Describe living room số 3

Living room is the most favorite room in my house. It is on the the second floor. It is very large and clean. Both its walls and floor are cream. In the center of the room, there is a square table and two sofas. A large TV is in front of the table. My family usually sit around the table to watch TV after dinner. On the floor, there is a big white carpet. In the living room, my favorite corner is near the window. I have a small round table and an armchair. I usually read books in here. My living room is very bright because it has many windows. The windows have got blue curtains which I made myself. I love my living room very much because it’s cozy.

Bài dịch

Phòng khách là phòng yêu thích nhất trong ngôi nhà của tôi. Nó nằm trên tầng hai. Nó rất lớn và sạch sẽ. Cả tường và sàn của phòng khách đều màu kem. Ở trung tâm của căn phòng, có một chiếc bàn vuông và hai chiếc ghế sofa. Trước bàn là một chiếc TV lớn. Gia đình tôi thường ngồi quanh bàn để xem ti vi sau bữa tối. Trên sàn, có một tấm thảm lớn màu trắng. Trong phòng khách, góc yêu thích của tôi là gần cửa sổ. Tôi có một cái bàn tròn nhỏ và một chiếc ghế bành. Tôi thường đọc sách ở đây. Phòng khách của tôi rất sáng sủa vì có nhiều cửa sổ. Cửa sổ có rèm màu xanh do tôi tự làm. Tôi rất thích phòng khách của mình vì nó ấm cúng.

Mô tả phòng khách bằng tiếng Anh số 4

I live in a pretty big house in the countryside since we also live with our grandparents, and the biggest as well as the most beautiful room in our house is the living room. We have a tradition to visit others house in our free times, so the living is specialized to welcome our guests. We do not put the TV, loud speakers or the DVD player there, because that is the space for us to talk to each other. At the end of the room, we put a big altar which is used to worship our ancestors. My mother takes a very good care of it since she changes the water and incenses every day. My father installs some lights to make it brighter and warmer. In the middle of the room is a couch which made from wood. It is beautifully carved into a dragon which the body is the back, the head is the place to rest our heads, and the claws are the four legs of the couch. The table surface is decorated with conch, and it makes the complete look to not look too heavy. On the table are a big flower vase and a set of tea pot and cups, which is used to serve the best tea to our guests. There is a big window behind the couch, and it gives the room plenty sources of light. The curtains are in light green color, and go very well with the dark green paint of the walls. On the walls are some of our family pictures as well as some pieces of my grandfather’s calligraphy. He has the ability to write Chinese and Vietnamese words in a very beautiful way, so we frame some of his works and put them on the walls. It can be said that the living room represent the whole family, so we always try to take a very good care of it.

Mời bạn đọc tải trọn bộ tài liệu Tiếng Anh tại đây: Miêu tả phòng khách bằng Tiếng Anh ngắn gọn.

Đánh giá bài viết
6 9.818
Sắp xếp theo

    Luyện viết tiếng Anh

    Xem thêm